Karbeyazdı ölüm işte.

Sabah uyanmıştım güneşe. Güzeldi,parlıyordu. O da orda yatıyordu,yatağında.  Doğum gününü unuttum diye afra tafra yapıyordu. Ama affetiricektim kendimi.
**
Telefon kaydı ellerinden,bir an bayılacak gibi oldu.
- "Nerde?" "Hangi hastane?"
Beynimden vurulmuş gibiydim. Ne hastanesi,ne oluyor? Annem gözlerime baktı. 
Abin dedi... Sesi düğümleniyor gibiydi. Konuşamıyordu.! 
Abinler... 
Bekliyordum söyleyeceği şeyi. Hıçkırıklarının arasında söyleyiverdi.
Kaza yapmışlar..

Tek bir damla bile akmadı gözümden. İnanmadım ki. Şakaydı bu.
" Babanla hastaneye gidiyoruz. Çocukları almıyorlar" dedi. Biraz ısrar ettim.Çocuk değildim ki ben. Koskoca 12 yaşında kızdım ben.Ama her şey şakaydı ki zaten. Kabul ettim kalmayı. Gittiler. Saniyeler,saatler gibi geçiyordu.
Geçmiyordu.
 Zorladım yelkovanla akrebi boş boş bekleyerek. Düşünerek.. 
Şaka da olsa tüm bunlar dualar ederek. Yalvararak,yakararak...

Her şey şakaydı ama abim de hala gelmiyordu. Saat kaç olmuştu? hiç yapmazdı böyle. 
Babam da aramamıştı hala.. Deli olacaktım.. Ben de arayamıyordum babamı. 
Duymak istemiyordum söyleyeceklerini...

Telefon çaldı.. Cesaretimi toplamalıydım. Açmalıydım. 2-3 defa daha çaldı. 
Açtım...

+ baba..?
-  napıyosun,nasılsın?
+ hiiç.(nasıllar baba!!! söylesene adam. konuşsana)
- iyi biz de  bekliyoruz işte.
+ ne zaman gelceksiniz? ( detay versene be adam!!o  çığlıklar ne baba?)
- 2-3 saate. Abinler de iyi. Bekliyoruz şimdi.
+ Tamam.( o zaman annem niye çığlıklar atıyo baba? doğruyu söylesene baba!!)
Şimdi ise 2-3 saat su gibi geçmişti adeta.. Yere çökmüş,tekrardan babamın aramasını bekliyordum.

Bu sefer telefon değil de kapı çaldığında babamdı gelen.Annem yoktu. 
Gözlerine bakamıyordum. Soramıyordum. 
İçeri girdi. Üstünü çıkardı. Cesaretini toplayamıyordu bi türlü.
 Ben de duymak istemiyordum zaten. 
Eşyalarını masanın üzerine bıraktıktan sonra yanıma geldi.

+...
- ...
+ Hepsi öldü.
- ...(  ama daha bu sabah burdaydı. baba daha bu sabah...)
+...
- ...

Hala gözümden bir damla yaş akmamıştı.
Şimdi de ağlayamazdım ki babam görmemeliydi zayıflığımı. 
Çık git be adam artık şu evden.!  Bi süre sonra kapının çarpma sesini duydum.
Bir damla yaş gelmişti gözümden.
 Sonra bi tane daha.
 Bi  tane daha... 

Kalbimde bi acı vardı,tarifsiz..
Gözlerimden akan yaşlar, tırnakladığım yüzümü yakıyordu. 
Sabaha kadar uyumadan abimin gelmesini bekledim. Günün ilk ışınları gözüme girene kadar.. 
Gelmiyordu ki işte. Her sabah şakalaştığım, konuştuğum abim yoktu şimdi.
17 çok çok erkendi.Şaka mıydı bu?
Bu sabahtı daha. Bu sabah...
***
Akşam uyumuştum karanlığa. Kötüydü,içine çekiyordu. O da orda yatıyordu,mezarında. Doğum gününü kutlayamadım diye afra tafra yapıyordu. Ama affettirmek için de bi şans bırakmamıştı bana.
Saçlarını okşamak istedim o an. Gözlerimden boşaldı yaşlar.Karbeyazdı ölüm işte. Bi baktım vardı ama bi baktım yoktu işte...



27 yorum:

  1. Offf tüylerim diken diken oldu yaaa Allah rahmet eylesin.. çok doğru söylüyosun ölümün ne zaman geleceği belli değil :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. Evet ölümün ne zaman geleceği belli değil o yüzden yanımızdakileri HEP sevmeliyiz ve bunu da onlara göstermeliyiz bence :(

      Sil
  2. Ben, doğru mu anladım? İlk başta gerçek sandım, sonra belki rüyadır diye düşünmek istedim.. Benim de abim var.. Daha yeni yeni abi-kardeş olabildiğimiz bi abim belki de. Böyle bi acı yaşasam, kaldırabilir miyim, taşıyabilir miyim bilmiyorum.. Allah korusun herkesi.. Keşke rüya olsa bu yazdıkların, keşke. Allah çok çok rahmet eylesin.. Mekanını cennet etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım. Keşke gerçek olmasaydı bu yazdıklarım ama abinin kıymetini bil. Git sarıl ona şimdi. Noluyo falan olcaktır ama içimden geldi dersin.. Allah kimseye göstermesin.

      Sil
  3. ne büyük bir acı çok üzüldüm sabır dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler üzüntümü paylaştığın için..

      Sil
  4. Çok üzgünüm anlatamam.

    Okurken bir hikaye falan diye düşünmüştüm ama..

    Acını yürekten paylaşıyorum. Ne diyeceğimi bilemiyorum, bazen susmak gerekiyor sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım. Bazen susmak gerekiyor,
      bazen de sadece yazmak gerekiyo işte..

      Sil
  5. Benimde bir abim var.. Sen böyle yazınca tüylerim diken diken oldu.. Gerçekten çok üzüldüm. Kaybın için çok üzüldüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım. Abinin kıymetini çok iyi bil. Hiç konuşmasanız dahi.Ve ona sıkı sıkı sarıl.

      Sil
  6. Hep bir abim olsun istemişimdir. Beni korusun kollasın, sevgilim olduğunda kızsın hatta bana. Evde birbirimizi kovalayalım sürekli şakalaşalım falan. Ama yok. Tek çocuğum ben. Ölüm gerçekten çok zor. Allah sana sabır versin canım. Gerçekten böyle durumlarda ne denir ki? Daha doğrusu söylenenin ne önemi var ki? Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım.. 3 yıl falan oldu herhalde. Daha dün gibi hatırlıyorum ama zaten anlattıklarıma baksana. Unutamıyo ki insan. Ama yaşayıp gidiyoruz işte. Tanrı ne demiş biliyo musun? "Kimi benden çok seversen onu senden alırım,onsuz yaşayamam deme,seni onsuz da yaşatırım.."

      Sil
  7. bende hep bir abim olsun istemiştim Bir Megolaman Kız gibi isteklerim vardı ama benden küçük erkek kardeşim var annemden babamdan bile çok seviyorum elbet bigün kaybedeceğimi biliyorum bu yüzden bazen keşke olmasaydı da hiç kaybetme korkusu yaşamasaydım diyorum belkide bu güzel bi dilek değil ama sevmek böyle birşey işte..Allah a her gece dua ediyorum onu benden önce alma bana sevdiklerimin acısını yaşatma diye..bende yazdıklarını ilk başta hikaye zannetmiştim tüylerim diken diken oldu gerçekten nur içinde yatsın sana ve ailene sabır diliyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım yorumun ve desteğin için çok teşekkür ederim. Kardeşini bu kadar çok sevmen gerçekten çok güzel bir şey.. Emin ol o da aynı korkuları senin için yaşıyordur. Ancak bu korkularımız da olmasa belki sevdiğimiz insanlar o kadar değerli olmayacak. Belki onları bu kadar değerli yapan onları kaybetme korkularımızdır.Umarım hayatınızın sonuna kadar hep beraber olursunuz ve birbirinizi hiç bi zaman bırakmazsınız..

      Sil
  8. hay allah tüh. sanırım 5-10 sene önce oldu değil mi.
    ne diyeceğimi bilemedim ki valla.
    son cümlelerin çok iyi.
    affettirmek.
    pufff.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bos ver.
      3 sene önce oldu. o kadar da büyük değilim ben deep
      :)

      Sil
    2. :) olsun. 18 19 sanmıştım. böle daa iyi kii.

      Sil
    3. Tamam açıklıyorum. 16 yaşındayım :) ama ben olgunum yani,küçük deyip de okumamazlık edilmesin :D

      Sil
  9. Sabırlar dilemeli sana. Zor.

    YanıtlaSil
  10. Nur içinde yatsın. Ailene de sana da sabırlar diliyorum..

    Okurken gözlerim buğulandı bir an. "Noluyorsun kızım kaptırma her hikayeye kendini bu kadar." dedim durdum kendime. Ama yazının sonunda gerçek olduğunu da anlayınca koyverdim gitti öylece gözlerimden yaşlar..

    Ne denir ki? Nasıl yola devam edilir ki? İnsan aklı kaldıramıyor bu cevapsızlığı.. Ama her acı sabrını da getiriyor sanırım beraberinde.

    3 abim var. Biriyle öyle abi-kardeş ilşkisini kendimi bildim bileli kuramamışzdır. Bu durum aklıma gelince acırdı canım. Adını söylerken bile hafif bir sızı gezinirdi göğsümde.Ama inan bana şuan evde olsam geri kalan hiçbir şeyi umursamadan boynuna atlardım onun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzmek istemezdim seni :( Alışıyorsun ya.. En kötüsü de bu ama..
      Sadece alışıyorsun.
      1 değil 2 değil tam 3 abin var. Çok şanslısın.. Abi-kardeş ilişkisini bu zamana kadar kuramamış olmanız bu saatten sonra kuramayacağınız anlamına gelmez. Ara onları.. Bi tanesini en azından... Aranızdaki köprüleri,varsa resmiyetleri yık hepsini..
      Şu dünya üzerindeki olumsuzluklara karşı tek tutanağımız sevdiklerimiz.. Onları hiç bırakmıycak gibi kucaklamalıyız. Kucaklamalısın :) abinler senden bıkana kadar hergün ara onları :D

      Sil
  11. Dediklerinin her kelimesinde öyle haklısın ki..

    Aile ortamında biraz içe dönük biriyim sanırım. Aslında severim hemde öyle çok severim ki.. ama belli etmem. Gittiğimde ilk işim bu konuda bir adım atmak olacak..

    Ben birine yapıştım mı kolay kolay kurtulamazlar benden.Bu yüzden isyan ederlerse suçlusu sensin. Seni işaret eder işin içinden sıyrılırım haberin olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa hemen stupidrabbitin üstüne at suçu :D bıktıkları konu senin sevgin olsun yaa.
      Hiç çok sevgiden bıkılır mı? Sevgi dünyanın en güzel şeyi.
      Polyanna gibi oldum ama öyle yani :)

      Sil
    2. Polyannacılık iyidir =)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil