Ah İstanbul!

overthinking
Vİstanbul'a taşındım. 
16 yıl boyunca gitmemişim lan, ileride de gitmem diye düşünürken İstanbul'a geldim.
Gördüğüm anda aklıma ilk gelen şey çok büyük olduğuydu... 

Ve sonra Stupidrabbit'i özledim lan dedim kendi kendime.
Arkamda birçok insan, birçok arkadaşlık bıraktım. İlk gün antisosyal değilim "ben cool'um" şeklinde takıldıysamda kimse yemedi tabi. İkinci gün buldum birilerini. (Allah'ım sen büyüksün.)

Aileyle İstanbul'un bir kısmını da dolaştık. Tramvaya atlayıp Eminönü'ne gittik. Allaaaam allaaaam! Herkes sıkışık tepişik. Hangisi sapık, hangisi hırsız diye düşününe düşüne vardık Eminönü'ne. Zaten hangi manyak ayakkabıma bastıysa parçalamış amk!

 Eminönü'ne gidince tek dil yetmiyor bu arada. Türk'ten çok turist var zaten orada. İlk günlerde çok pahalı gelmişti her yer. Annemle sokak sokak dolaşıp "bim" aramıştık. 
Burada takıldığım süre boyunca İstanbul'un neden bağımlılık yaptığını anladım. Çok iyi ve çok kötü. 
Bu iki tezatlığı aynı anda yakaladığı için İstanbul bağımlılık yapıyor insanda. İlk gün sokağa çıkıp önüme gelen insana "İstanbul'da ne buluyosun lan" diye sormak istedim. 
Ama şimdi cevabını biliyorum, en azından kendi cevabımı... 
İster istemez dönemiyorsun buradan. Uyuşturucu,
sigara, alkol gibi işte.Bir kere girersen bir daha çıkamıyorsun...


Şimdi bu kısa postu burada kapatırken sevgili aptal tavşanıma söyleyeceğim birkaç çift sözüm var;

*Üniversiteye buraya geliyorsun. Seçenek yok.İstanbul İstanbul İstanbul
*Telefonunu denize attığın için salaksın salaksın salaksın
*Artık wayfarer almak için 15 kişi toplayıp indirip yaptırtmamıza gerek yok çünkü ben aldım. (whore laughing)

Herkese iyi İstanbullar!

19 yorum:

  1. İstanbul.. Bir şekilde sevdiriyor kendini. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Kesinlikle :) Ben bile sevdiysem artık :)

      Sil
  2. ha ha haaaaaa sondaki notlar çok güzeeeeel.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) beğendiğine sevindim.
      Hangi sorunlu insan gider de telefonunu denize atar ki ?
      :)

      Sil
    2. ha haaa whore laughing.
      :)

      Sil
  3. ben de notlara bayıldım!

    ayrıca burda bi kere yaşayan insan bi daha istanbuldan başka yerde yaşayamaz nedense.

    seviyorum semiyorum gibi bi şey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmene sevindim :)
      İstanbula daha yeni yeni alışıyorum ama sanırım zamanla ben de burdan kopamayacak hale gelicem :)

      Sil
  4. Karnım doydu:) aklımda başka bir şey yok şu anda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek yemek.. :) Ramazan'da istanbuldan bile daha güzel yemek yemek...
      :)

      Sil
  5. gelmeyin kardeşim yeterin artık :)Vallah kakadır bu şehir,adamı yer bitirir.O neon ışıkları başında gözlerini kamaştırır her yeni gelenin ama sonra körleştirir. Hadi diyelim geldin,o vakit sordular mı İstanbul'luyum ben diyeceksin,bu kenti sahiplenecek,koruyacaksın.20 milyon insan yaşıyor kimse bir aidiyet duygusu yaşamıyor,üstelik yerleşeli bir asır olmuş neredeyse.Misal vanlı adanalı olmakla övünüyor hâla ve haliyle kentin içine ediyor.İnince ilk lafı yüksek bir tepeye çıkıp "ulan istanbul yeneceğim,koyacağım sana" gibi tiratlar atıyor.Kafadan düşman bellemiş şehri,takmış kafaya ırzına geçecek edecek deyyuz :)Vallah gelmeyin,rica ediyorum.Bir İstanbul'lu olarak yazmalıydım,kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla geldin sevgili Levent, aile gelince gelmek zorunda kalıyorsun. Yiyorsa gelme yani. Tayin işi bunlar zorunluluk :)

      Sil
  6. istanbulu hiç sevmedim
    yani aslında pek bir iddialı konuşuyorum biliyorum fakat

    kültürel ve sanatsal açıdan tam benim şehrim
    sahilde sabah koşumu yapıp boğaza bakan bir mekanda oturup kahvemi yudumlamak olsun
    sahaflarda, tarih kokan sokaklarında arşınlamak olsun hepsi çok güzel

    taksim-istiklal-beyoğlu
    nevizade de çok güzel

    fakat kalabalık işte.
    bazen boğulacak gibi oluyorum o milyonlarca insanın arasında
    sesler, gürültüler kafamın içinde yankılanıyor

    istanbul öyle işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul çok güzel.
      benim gibi ona dışardan bakanlar için...
      trafiğini,kalabalığını bilmeyenler için..

      ama belki bir gün istanbula taşınırsam fikrim değişir,bilmiyorum
      belki bir gün ben de boğulacak gibi olurum o milyonlarca insanın arasında.

      ama alışırım işte :) çünkü istanbulun güzelliği kötülüğünden daha fazla
      en güzeli de boğaza karşı oturup kahveni yudumlamak olmalı sanırım
      :)

      Sil
  7. Kalabalığı ve trafiği beni korkutuyor, sırf gezmeye gidecek olsam da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama biraz risk almalıyız bence okuyucu :D risk almazsak trafikmiş oymuş buymuş dersek yerimizden dahi kalkamayız :)

      Sil
  8. "İstanbul'a hiç gitmemeliyim demek ki." Bu yazıdan çıkardığım sonuç bu. Çünkü gidersem hayallerimdeki o mükemmelliyeti bozulacak ve o bozulmuş hayallerle oraya saplanıp kalacağım :D Ne onunla ne onsuz durumları:D

    Şaka maka hiç görmesem de oturacağım evin "Galata Kuleli" manzarası olmayacaksa orada yaşamayı bir an için bile düşünmedim. Oraya gidip gezmeyi, eğlenmeyi ve farklı medeniyetlerinin içine karışmayı hayal ediyorum elbette ama sonunda hep İzmir'ime dönmek isterim ben.

    İzmir'siz yapamıyorum. Ondan uzak olduğum her an nefesimi tutarak yaşamaya çalışıyormuşum gibi hissediyorum. Nasıl bağlandım, nasıl tutuldum sihrine bilmiyorum ama etkisinden çıkamıyorum.. Ki zaten çıkmakta istemiyorum. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes istediği şehirde kalmalı bence de. İstanbul'a belki bir zorunluluktan geldim ama şimdi ruhuma dokunduğunu hissediyorum. İzmir'de öyle benim için. Halil Rıfat Paşa'dan konağa yürümek... Alsancakta alışveriş... Agorada arkadaşlarla buluşmak... Karşıyaka'da sakinleşmek... Sabahları boyozu, geceleri midyesi. Hepsi ayrı güzel İzmir'de. Kadın gibi İzmir, yanarlı dönerli hatun kişi :D

      Sil
  9. bence de öyle. İnsanı kendine çeken ayrı bir dünyası var sanırım İstanbul'un :) Kendini sevdirmeyi biliyor meret :D Mübarek giden geri dönemiyor.:D

    Saydıklarına diyeceğim yok zaten anca ekleyeceklerim olabilir. Her biri İzmir'in apayrı birer nefesi.. içine çek çek doyamıyor insan. =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      izmirin havası,yemekleri,kızları,zihniyeti,boyozu...
      İzmir özene bezene yaratılmış bir şehir.
      Benim şehrim

      Sil