Bencillik

overthinking
Yazarken böööle hissettim: http://www.youtube.com/watch?v=xwtdhWltSIg

"Beni neden bıraktın?"
Kelimeler ağzımdan çıkarken bu kadar can yakacağını düşünmemiştim. Sadece benim canımın yanmadığını karşımdaki umutsuzun yüzünden anlayabilirdim. O da yanıyordu. Kalp acıları fiziksel acılar kadar can yakar mıydı?

"Üzgünüm." dedi hafif uzun saçları alnına düşerken.

Bu kadar mıydı? Bazı soruların cevapları neden 'üzgünüm' olmak zorundaydı? Oysa daha  sormam gereken çok soru vardı.


"30 yıl boyunca her uykudan ağlayarak uyanmak nasıldır bilir misin?"
Güldü. Komik miydi onun için göz yaşlarım? Boğazına yapışıp 30 yılın intikamını alırcasına boğmak istedim onu.  Ancak onu öldürdüğüm taktirde ağlayarak uyanabileceğim uykularım olmayacaktı. Sevmek ve nefret etmek aynı şeydi. Ne kadar çok seversen, o kadar nefret edersin. Benim nefretim çok büyüktü.
"Gitmek zorundaydım."
Çığlığım boğazımda düğümlenince dizlerimin üstüne çökmek zorunda kaldım. Bana yukarıdan bakarken gün ışığı saçları dağıldı. Bense havasız bir küpün içinde son nefesinin almaya çalışan kurbandım artık.

"Hayır!" dedim sonunda. "Gitmek zorunda değildin."
Yaşlı bedenim, beynim algılayamıyordu. Tek bir soru vardı; Neden?

"Bunu bilemezsin." dedi genç adam. 
"Bencilsin. Gitmek zorundaydım. Bu benim sınavımdı."
Duraksadım,
"Bu sadece senin sınavın değildi." Tekrar güldü,
"Sen bencildin. Yalancıydın."
"Ve seni sevdim."
"30 yıl boyunca," dedi. 
"Gittiğim yer senin rüyalarındı.
Beni bırakabilseydin daha çabuk dönebilirdim sana ."
Karşımdaki beni bencillikle suçlarken 
onu bırakmanın asıl bencillik olacağını söylemek istedim. 
Bırakmak. Bencillik buydu
Beynimi okurcasına,
"Sen hayatına devam edemedin." diye fısıldadı. 
Kendi hayatını berbat edecek kadar bencil 
ve hayatının kötü olmadığını söyleyecek kadar yalancıydın.
***********
O gece ağlayarak uyandım. Sabaha kadar aynaya bakamadım. Baktığımda gördüğüm ben değil, bizlerdik. Hepimiz. Çünkü unutamadığımız biri yüzünden hayatımızı berbat edecek kadar bencil ve hayatımızın kötü olmadığını söylecece kadar yalancıyız. Ve evet, 30 yıl geçmeden unutun onu.

3 yorum:

  1. Biraz daha sık yazarsanız çok mutlu olucam. Çünkü sizin yazılarınızı okuyunca mutlu mutlu ve mutlu oluyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki yazarız sevgili adsız. Tavşanla ben okul yorgunluğundan biraz boşladık burayı :( ama düzenli koymaya çalışıyoruz yazı :)

      Sil
    2. Tamam çok sevinirim :)

      Sil